Stymulacja bazalna

   

   Od lutego 2015 roku placówka wdraża ideę konceptu pedagogicznego prof. A. Fröhlich¢a. Stymulacja bazalna to koncept rehabilitacji i wsparcia dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych o głębokim upośledzeniu umysłowym, czyli zależnych w wielkim stopniu od rodziny i osób, które z nimi pracują. Powyższa propozycja pedagogiczna ma na celu przede wszystkim pobudzanie maksymalnego rozwoju osoby o głębokim upośledzeniu, proponując liczne bodźce  środowiskowe  i doświadczenia wielozmysłowe, które ułatwiają rozwój świadomości własnej egzystencji. Za pomocą własnej aktywności i odpowiednio dobranych bodźców możemy pomóc osobie o głębokim upośledzeniu wejść w kontakt z własnym ciałem i światem zewnętrznym. Ułatwiamy osobie percepcję samego siebie jako osoby aktywnej, nawet jeśli jest to aktywność (według naszych norm) minimalna. Metoda ta sprawdziła się w Europie  i od kilkunastu lat wchodzi do Polski. Obejmując zakresem swoich oddziaływań terapię dzieci przedwcześnie urodzonych z tzw. porodów „wcześniaków”. Terapeuta w procesie wychowawczym ułatwia aktywność własną dziecka oraz  proponuje i realizuje stymulację wibracyjną, somatyczną i westybularną. Metoda zaspakaja podstawową potrzebę stymulacji, zmian i ruchu, stosując pięć pozycji bazalnych oraz stymulacje schematu ciała. Symulacja westybularna (przedsionkowa) oparta jest na doświadczeniach ruchu (pozycje bazalne, hamak, platforma podwieszana, materac wodny, siedziska obrotowe, huśtawki). Stymulacja wibracyjna to doświadczenia percepcji głębokiej ciała, drgań wibracyjnych (poduszka wibracyjna, wąż wibracyjny, instrumenty perkusyjne). Stymulacja somatyczna inaczej doświadczenia dotyku materiałami o zróżnicowanej formie i strukturze. 

 

projekt: artformat.pl wykonanie, system CMS: virtualmedia.pl     Odwiedziło nas: gości.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu w Twojej przeglądarce. X